נישת ההכרויות / דייטינג היא מהנישות הנפוצות ביותר בכל הנוגע לשיווק שותפים. הנישה היא עצומה, יש מעל ל-300 מליון איש בשנה שמחפשים דרך הרשת בנישה הזאת אבל מצד שני גם כמות התחרות היא גדולה. בארה"ב לבדה הנישה הזאת מוציאה מעל 3 מיליארד דולר בשנה.
אני לא ממליץ למתחילים בשיווק שותפים להתחיל בנישה הזאת, אבל במידה וכבר יש לכם ניסיון כדאי "לפזול" לנישה ולראות האם היא מתאימה בשבילכם.
בנישת ההכרויות יש הרבה תתי נישות. יש כאלה שמגדירים את הנישה כדייטינג + יחסים, כלומר כל הנושא של גרושים, חיי הנשואים, טיפים לזוגיות וכו' יכולים להיכנס לנישה הנ"ל. כמו-כן, יש אנשים שמחפשים דייטים לצרכים שונים ולכן תנסו להתמקד בשיווק בנישה שמתאימה לשיווק על ידיכם.
אפשר להרחיב את הנישה של דייטינג גם לנישות נוספות כגון שייט ומסיבות אבל המלצה שלי היא להתמקד.
אחד הדברים שחשוב לקחת בחשבון בניגוד להצעות שיווק שותפים אחרות היא שפייסבוק/ אינסטגרם לא מאפשרים לשווק הצעות שותפים בנישה הזאת ולכן צריך לחשוב על מקורות תנועה אחרים. דבר נוסף, הרבה מהצעות השותפים בנישת ההכרויות הם תשלום עבור לידים (לא עבור מכירה) ולכן תקציב הפרסום שלכם צריך להיות בנוי בהתאם.
לגבי המוצרים לשיווק יש מגוון רחב, משרותי הכרויות, אפליקציות ועד מדריכים בקליקבנק.
יש כאלה שמשווקים דרך קידום אורגני, לדוגמא בונים בלוגים נישתיים שיוציאו הצעות שותפים. בדרך כלל הבלוגים הללו ממוקדים סביב תת נישה בתוך הנישה הראשית. ויש כאלה שמשתמשים בפרסום ממומן בעיקר על ידי Native ads או Push notification.
לסיכום, למרות שלעיתים שיווק בנישה הזאת הוא בעל סטיגמה שלילית, ניתן לשווק בצורה מקצועית כמו כל תחום אחר. צריך לשים לב להגבלות הפרסום ולמצוא את נישת השיווק שלכם בתוך התחרות הגדולה. כאמור, לא מומלץ למשווקי שותפים מתחילים, אבל לפעמים שווה לנסות, בתוך תמהיל השיווק הכללי. שיהיה לכם בהצלחה!